Contemporary Art | Milan
Contemporary Art | Milan
VENEZIA (CHIESA DELLA SALUTE)
Lot Closed
November 27, 04:10 PM GMT
Estimate
100,000 - 150,000 EUR
Lot Details
Description
GIORGIO DE CHIRICO
1888 - 1978
VENEZIA (CHIESA DELLA SALUTE)
signed; signed, titled and inscribed on the reverse
oil on canvas
Executed in 1955
(firmato; firmato, intitolato e iscritto sul retro
olio su tela
Eseguito nel 1955)
cm 49x78,3; inches 19.29 by 30.82
Framed (con cornice): cm 80x108,5x8,2; inches 31.49 by 42,71 by 3.22
To view Shipping Calculator, please click here
Franco Simongini: “Maestro, you often come to Venice and you painted many pictures with the Piazza San Marco and the Basilica della Salute as backgrounds. Why and what impressions a city like Venice arouses in you?"
De Chirico: “I have often come to Venice and I keep coming because it is a very beautiful city, of a particular beauty. I am not the first one, after all, since poets, writers and philosophers have been loving and coming to Venice for a very long time.”
Franco Simongini: “Are there any particular pictorial reasons?”
De Chirico: “Yes, there is a lot of variety, there is in the colours too, there are many contrasts. It is a city that suits painting: it is the city of painting par excellence.”
Franco Simongini: "Maestro lei viene spesso a Venezia e ha dipinto molti quadri con lo sfondo di Piazza San Marco, della Salute, come mai che impressioni suscita in lei una città come Venezia?"
De Chirico: "Son venuto spesso a Venezia e continuo a venire perché è una città molto bella, di una bellezza particolare. Del resto non sono il primo perché da molto tempo i poeti, gli scrittori e i filosofi hanno amato a Venezia e sono venuti a Venezia."
Franco Simongini: "Ci sono dei motivi pittorici particolari?"
De Chirico: "Si, c’è molta varietà, c’è anche nel colore, ci sono molti contrasti. È una città che si presta alla pittura: è la città della pittura per eccellenza."