Contemporary Art | Milan

Contemporary Art | Milan

View full screen - View 1 of Lot 71. VENEZIA (CHIESA DELLA SALUTE).

Giorgio de Chirico

VENEZIA (CHIESA DELLA SALUTE)

Lot Closed

November 27, 04:10 PM GMT

Estimate

100,000 - 150,000 EUR

Lot Details

Description

GIORGIO DE CHIRICO 

1888 - 1978

VENEZIA (CHIESA DELLA SALUTE)


signed; signed, titled and inscribed on the reverse

oil on canvas

Executed in 1955


(firmato; firmato, intitolato e iscritto sul retro

olio su tela

Eseguito nel 1955)


cm 49x78,3; inches 19.29 by 30.82

Framed (con cornice): cm 80x108,5x8,2; inches 31.49 by 42,71 by 3.22


To view Shipping Calculator, please click here

Galleria Santa Croce, Florence
Angelo Franco Poggi, Milan
Private collection, Milan
Claudio Bruni Sakraischik, Catalogo Generale. Giorgio de Chirico, volume quarto, opere dal 1951 al 1972, n. 477, illustrated

Franco Simongini: “Maestro, you often come to Venice and you painted many pictures with the Piazza San Marco and the Basilica della Salute as backgrounds. Why and what impressions a city like Venice arouses in you?"


De Chirico: “I have often come to Venice and I keep coming because it is a very beautiful city, of a particular beauty. I am not the first one, after all, since poets, writers and philosophers have been loving and coming to Venice for a very long time.”


Franco Simongini: “Are there any particular pictorial reasons?”


De Chirico: “Yes, there is a lot of variety, there is in the colours too, there are many contrasts. It is a city that suits painting: it is the city of painting par excellence.”


Franco Simongini: "Maestro lei viene spesso a Venezia e ha dipinto molti quadri con lo sfondo di Piazza San Marco, della Salute, come mai che impressioni suscita in lei una città come Venezia?"


De Chirico: "Son venuto spesso a Venezia e continuo a venire perché è una città molto bella, di una bellezza particolare. Del resto non sono il primo perché da molto tempo i poeti, gli scrittori e i filosofi hanno amato a Venezia e sono venuti a Venezia."


Franco Simongini: "Ci sono dei motivi pittorici particolari?"


De Chirico: "Si, c’è molta varietà, c’è anche nel colore, ci sono molti contrasti. È una città che si presta alla pittura: è la città della pittura per eccellenza."